Prodloužený víkend na Playa del Carmen

11. února 2012 v 23:29 | johhanis |  Život v Mexiku
V úterý v noci jsme se vrátili z Playa del Carmen do pěkné zimy. Čekala jsem suchou mírnou zimu při teplotě kolem 20°C a místo toho tu prší asi tak do 13°C, což mi navozuje zimní spánek. Nebudu se zlobit na Evropu, že nám sem tu zimu posílá, protože v porovnání s počasím tam u Vás se tu máme královsky.

Playa del Carmen nám začala docela vtipně. Mírův flegmatismus se projevil půl hodiny před odjezdem autobusu na letiště, kdy mi u mytí nádobí oznámil, že musíme okamžitě odjet na nádraží:-D Tak jsem mu řekla, že rozhodně talíř od vajíček nenechám 4 dny ve dřezu, a že když vyjedeme za pět minut, tak to ještě stihneme. Ne a ne a ne a just si sedl k počítači, že když jsem tak neschopná, tak pojedeme tím dalším (ve 12), že i s tím bychom měli být na letišti včas, pokud nebude zácpa. Musím se smát, když si na to vzpomenu, protože…

...zvažovali jsme dvě varianty - jet ve dvanáct autobusem "Caminante" přímo na letiště, s tím, že když bude DF ucpané nemusíme to stihnout, nebo jet dřív (což v našem případě znamenalo asi o půl dvanácté) autobusem na klasické nádraží v DF a metrem dojet na letiště, čímž se zácpám vyhneme a eliminujeme riziko, že by nás už nemuseli odbavit. Zvolili jsme cestu s přestupem na metro, ale když nás taxikář přesvědčil, že v sobotu DF ucpané nebývá, nechali jsme se dovézt na nádraží Caminante. Sotva jsme vystoupili z taxíku, zjistili jsme, že onen autobus v jedenáct jel o půl dvanácté a o pět minut nám ujel. Další nejel ve dvanáct, ale až v půl druhé, takže jsme sedli opět do taxíku a jeli na původně zvolenou trasu. Míra zaperlil, když vytáhl jízdní řád, který měl celou dobu u sebe až při cestě na druhé nádraží. No nezabili byste ho?S vyplazeným jazykem

Všechno jsme stíhali v pohodě a jízda metrem byla tentokrát o něco delší, takže jsem mohla pozorovat místní, jak prodávají za jízdy všechno možné, aby si něco vydělali. Velmi zajímavým způsobem jak získat nějaké peso je udělat si z vagónu podium pro svoji kapelu. Tip pro všechny, kdo hledají prostory pro své projevy - přijeďte do DF, v metru je místa dostSmějící se

Předpověď pro Cancun nebyla nějak slavná, samý déšť. Naštěstí Playa je místo, kdy sice zaprší, ale za čtvrt hodiny je po všem a je zas krásně. Dorazili jsme kolem půl osmé, smíchali si Havanu s Colou do kelímku ze Starbucks a promenádou vyrazili vstříc našemu hotelu. Ještě lehce pršelo, ale bylo příjemně teplo a Havana nám navodila párty náladu. Takže jsme položili kufry na zem, zařídili výměnu pokoje, protože mravence moc nemusíme, a vyrazili do centra. Skončili jsme ve vyhlášeném clubu Blue Parrot, který je z části položen na pláži, takže jsme celý večer protancovali a prováleli v písku.

Druhý den jsme se šli vyvalit na pláž Mamita, kde začínal festival Arena, neboli gay and lesbian festival. Bylo tam fakt hodně teplo:))), ale moře bylo osvěžující. Hudba byla tak super, že jsem se u toho tancování zapomněla průběžně mazat, takže si dokážete představit, jak se Mireček večer smál svým růžovýmu prasátku. No, co Vám budu povídat, vypila jsem pro jistotu ještě tak dva litry vody a byla jsem ráda, když jsme šli v deset spát.

Ráno bylo jasné, že ploutve a šnorchly jsme brali zbytečně. Na pláž jsem neměla ani pomyšlení, a tak jsme šli nakupovat. Máme rádi věci z Pull and Bear, který v Toluce není, takže jsme strávili asi dvě hodiny tamÚžasný No a protože bych Vás ochudila letošními zážitky z Playa del Carmen o krásy Tulumu a Akumalu, přidám něco z loňska.

Na Playa del Carmen jsme byli loni i s mými rodiči, kdy jsme se ke šnorchlování dostali. Tenkrát jsme vyjeli do Akumalu místní dopravou - minivan asi pro deset osob, sotva klimatizovaný. Horko bylo horší než teď v únoru. Bylo září a dusno se dalo krájet, i když občas zapršelo. Dojeli jsme do přírodní rezervace, kde nás pověřená osoba seznámila s videem o tom, jak se chovat v místních vodách, ve kterých se vyskytují želvy, rejnoci, korály a jiné druhy živočichů. Zejména kvůli želvám je tato rezervace velmi známá a bohužel pro ně i turisty hojně navštěvovaná. Bylo nám doporučeno vzít si na šnorchlování průvodce, samozřejmě za poplatek, ale my jsme se rozhodli půjčit si jen vybavení a zkusit to na vlastní pěst, i přes upozornění, že želvy nemusíme bez znalosti míst vidět. Neuplavali jsme ani 30 metrů a objevila se jedna vedle nás. Člověk měl až chuť ji pohladit, ale dle zákonů rezervace se to nesmí. Měli jsme štěstí a narazili jsme i na malého rejnoka. Nebylo tak těžké odhalit trasu, kde se želvy vyskytují, moře nám ji v podstatě ukazovalo samo, protože přes velké korály se proplouvat nedalo a početné skupinky návštěvníků, které zvolily průvodce nám trasu, dá se říct, ukazovaly.

Při loňském pobytu jsme stihli i šnorchlování na ostrově Cozumel, na který se jezdí trajektem přímo z přístavu Playa del Carmen. Ale bohužel jsme se s průvodcem dostali jen do vod, kde ty krásné a opěvované korály, kterými je Cozumel vyhlášen, nebyly, takže tam se ještě budeme muset jet podívat a najít si je samiUsmívající se Náladu jsme si spravili návštěvou Tulumu. Tulum je známý svými rozlehlými, na první pohled skoro panenskými plážemi a krásnými mayskými zříceninami známými jako Tulumské rozvaliny. Svou rozlohou a velikostí patří ke skromnějším ukázkám mayské architektury a jsou i svým provedením jen těžko měřitelné s velkolepějšími stavbami, které lze v Mexiku nalézt, ale v kontextu s azurovým mořem, nad kterým se tyčí hlavní věž, Vás návštěva této oblasti naprosto uchvátí (a kdybych viděla ještě západ slunce, tak se asi roztečuÚžasný). U pevnosti se nachází plážičky, kde se můžete alespoň na chviličku zchladit (respektive namočit, protože voda měla asi 28°C). V září byla ale jedna z pláží zavřená, protože na ni chodí v tomto období želvy klást vejce, a druhá přeplněná, takže jsme raději opustili pevnost, abychom ušli přibližně jeden kilometr a měli téměř pro sebe rozlehlou pláž s krásně jemným, bílým pískem. Fotky z této oblasti najdete v galerii ve složce Playa del Carmen, Tulum, Akumal. Pokud si chcete přečíst něco více o Tulumu můžete ve vydařeném blogu jedné návštěvnice ZDE a nebo v angličtině včetně mapek a plánků ZDE.

Abych náš víkend uzavřela, musím se zmínit o pondělním večeru, který jsme strávili ve společnosti jednoho příjemného američana, který je již ve svých 46 letech v důchodu a užívá si "stáří" se svým přítelem, který za ním má přiletet za týden. Měl s sebou kamarádku, přibližně jeho věku, která byla poprvé mimo USA. Potkali jsme je v baru na střeše design hotelu Deseo a zejména Johnovi jsme udělali velkou radost, když jsme mu sdělili, že zrovna začal Arena festival. Posilněni několika drinky jsme se vydali na party do Palazza, kde jsem protančila nevím jak dlouhou dobu s příjemnými homosexuály. Ani nevíme, kdy jsme šli spát, ale byla jsem na tom líp než Míra, protože já jsem si alespoň pamatovala, že jsme ještě před odchodem do hotelu navštívili jeden club. No, musíme říct, že prodloužený víkend se vydařil, ohřáli jsme se, zařádili jsme si, ale trošku se nám prodražil na to, že jsme skoro nic nového neviděli :-D Ups:)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.