Za horkými prameny do Tolantonga...

3. května 2013 v 4:59 | johhanis |  Život v Mexiku
...jsme se vydali o prodlouženém víkendu v půlce března (jojo s prací čas moc rychle utíká, tak to dopisuji až teď Plačící). Mexický státní svátek oslavující narození jednoho z nejvýznamějších revolucionářů Benita Juareze nám tak zajistil o jeden den delší odpočinek v termálních vodách, které nás zahřály nejen na těle.

V sobotu ráno jsme nechtěli vyjet jen tak s prázdnými žaludky, a tak jsme zaparkovali auto ve vedlejší ulici a šli sníst něco hodnotného do naší oblíbené restaurace Café con leche. Zima z předchozích dní byla ještě znát, ale sluníčko zpoza mraky už naznačovalo, že dnešní den bude ten poslední, kdy ten nahoře nechá spadnout ještě nějaké kapky deště, které přinesla studená fronta. Ani se ale nestihli trošku ohřát a přišla první studená sprcha. Auto na místě, kde jsme zaparkovali nebylo, a tak nám bylo jasné, že náš výlet začne na odtahové stanici. Sice jsme vyjeli později, a Víťovi se ještě dlouho chvíli kouřilo z hlavy, jak ho ranní odtah rozhodil, ale my, co už to známe, jsme se nenechali vyvést z míry, koupili jsme nějaké to pivo a čtyřhodinová cesta utekla jako nic. Tam, kde končila asfaltka, začala jílová cesta, skály a hluboké údolí. Směrem dolů po serpentinách jsme byli rádi, že je relativně sucho, jinak by jsme se klouzali asi tak, jako ruce po hlíně na hrnčířském kruhu a kdo ví, jestli vůbec po cestě.
U vstupu jsme zaplatili za jeden den 120 pesos na osobu a jeli rozbalit stany k řece. Byli jsme naštěstí tak rychlí, že jsme se stihli schovat před posledním slejvákem a podrobili tak vlastně prvnímu testu i náš nový stan - žluťásek:). I přes chladný vzduch jsme oblékli plavky a ponořili se do té příjemně teplé vody, kterou písek ze dna zkalil po dešti do blankytně mléčné barvy. Uměle vytvořené kaskády na každých 20 metech vytvářeli prostor pro příjemné koupání a v hlubších místech se dalo dokonce plavat. V protiproudu, který vás nenechal ve vodě v klidu stás, se dalo i pěkně kondičně zaplavat. Nejoblíbenějším místem byl ale prostor mezi skálami pod spádem vody... úžasná termální masáž! A když jste dokázali vylovit ze dna i jemný písek, mohli jste zakončit péči o tělo přírodní pleťovou maskou:)) Obličejů zahalených do bahna tu bylo hojně a jakpak by ne. Voda, která má u svého pramene cca 40 stupňů a prochází přes velký komplex skal, je velmi bohatá na různé minerální látky; sulfáty, hliník, arsen, chrom, železo, magnesium, olovo, sodík, zinek... a mnoho dalších. Nejsem si moc jistá jestli jsou všechny vhodné pro pleť, ale pro ty co věří, že ano, to jistě nějaký přínos má:)
Večer jsme si rozdělali táborák, opekli buřty a ulehli ke spánku. Noční klid od jedenácti hodin se tu celkem pečlivě dodržoval, a pokud se našel někdo, kdo zapomněl sledovat hodinky, místní hlídači je upozornili. Stejně jako kontrolovali ne/zaplacené poplatky za osoby i stany.
Ráno jsme se probudili do teplého slunečného dne. Tak teplého, že jsme celý den nic jiného než plavky nepotřebovali. Ze stanu jsme se svalili rovnou do vody a dopřáli si ranní masáž. Relax za všechny prachy, a ještě pod čirým nebem! Ale nelenošili jsme dlouho. Asi tak dva kilometry od našeho stanoviště se nacházel další kemp v kopcích s bazénky přetíkajícími horkou vodou. Sice si v tom horku přejete něco chladnějšího, ale i tak je to bomba. Po lehce vysilujícím výstupu mezi banánovníky a tenkými potůčky vody stékajícími z horních pramenů jsme se usadili snad v tom nejteplejším bazénu. Voda byla tan čírá že lákala k podvodním fotkách. Blbli jsme jak malé děti:-D
Tímto výletem naše aktivita skončila. Zakončili jsme koupačku dobrou quesadillou a pivem a vrátili jsme se do kempu, abychom si pomazali hlavy bahnem :-D U večerního táboráku se nás tentokrát sešlo víc. Sousedky byly Němky, a tak se k nám s kamarádem Mexičanem přidaly. Není to poprvé, co jsme mezi takovými lidmi potkali někoho, kdo cestuje sám po světě. A není to poprvé, co se jednalo o holku. Velký obdiv. K večeru se k nám přidala rodina mexičanů, která hrála na bonga, a tak jsme všichni jak v tranzu bubínkovali až do nočních hodin, než přišli stážci klidu, kteří nás mimochodem nezapomněli upozornit na to, že jsme nezaplatili druhý den. Míra vyjednávač srazil cenu na akční poplatek 3 za 2:)
Poslední den jsme zakončili krátkým výletem k druhému pramenu, který se nacházel uvnitř obrovské skály přes kterou přetékal drobný vodopád ledové vody. Byl to brutální kontrast projít tou studenou sprchou a ocitnout se v horké parní sauně plné lidí. Kdyby neměli někteří baterky, tak není vidět na krok. Bohužel bylo tak přelidněno a tak horko, že jsme to nakonec vzdali, a ani nedošli k cíli. Stejně, představa, že bych se do tak horké vody, která už tak stříkala přes stěny vykutaného tunelu, měla naložit, mě v tu chvíli ani trošku nelákala. Udělali jsme ještě pár snímků okolních vodopádu, sbalili stany, koupili zmrzku a pomaličku jsme opustili toto nádherně pohodové místo státu Hidalgo.
Tolantongo bylo objeveno v roce 1975. Jeho původní název z jazyka nahuatl byl Tolantonko - místo, kde je cítit teplo, ale když vyšel článek v časopise "Mexico desconocido", uvádějící tento přírodní skvost, došlo k překlepu, a tak se stalo Tolantonko Tolantongem, a nazývá se tak dodnes. Vice informací o Tolantognu najde v angličtině ZDE. Více fotek najdete v galerii ZDE.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Miloš Miloš | Web | 3. května 2013 v 10:45 | Reagovat

Ta řeka s umělými terasami a vodopády je nádherná (a fotografie také, dokonce i pod vodou) a představit si, že je ještě termální, je úplná pohádka.
Co to ale je chladný vzduch? 25 stupňů? ;-) My jsme v Mexiku byli v lednu a bylo přes 20, teď by snad mělo být tepleji.

2 Mao Yuuki Mao Yuuki | Web | 3. května 2013 v 13:59 | Reagovat

V Mexiku musí být krásně :)

3 Bea Bea | E-mail | Web | 3. května 2013 v 17:39 | Reagovat

Doufám, že se tam taky jednou podívám, jinak ty fotky jsou úžasné ! :))

4 johhanis johhanis | E-mail | Web | 3. května 2013 v 17:39 | Reagovat

Ahoj!
Nene, chladný vzduch byl tak kolem 15 stupňů, přes noc i méně. Přišla sem nějaká studená fronta a bylo to skoro na zimní bundu. Ale jak rychle přišla, tak odešla a zase jsme se pařili v horku. Popravdě i v horku, když vylezete z té teplé vody, tak je vám zezačátku zima :-D
Jinak v Mexiku je krásně, skvělá příroda,jídlo, cestovatelské možnosti... boží. Ale pracovat tu seriozně s lidmi moc nejde. Pokud jde o řemesla jsou skvělí, ale dělat v kanceláři... to je polovina času neefektivní:)

5 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 3. května 2013 v 21:22 | Reagovat

Ta poslední fotka u vodopádu je úžasná... už se těším, jak pojedu do teplejší Francie a budu se koupat! :)

Ta příroda kolem vypadá úžasně, hned mám chuť si tam někam vyjít... jen kdyby mě nedělil od téhle překrásně země oceán :D

6 B. B. | Web | 3. května 2013 v 22:24 | Reagovat

Ty fotky? :O Vypadá to luxusně!!
Jak já bych chtěla cestovat!! :O

7 Evelyn Evelyn | Web | 4. května 2013 v 10:58 | Reagovat

Chce se mi někam do tepla, do tropů! Do Mexika bych se strašně ráda někdy podívala! :)

8 es ef es ef | Web | 4. května 2013 v 12:25 | Reagovat

Tam by se mi taky líbílo :)

9 para-para-paradise para-para-paradise | Web | 4. května 2013 v 23:02 | Reagovat

Nádhera! Já bych tak ráda cestovala, ale nemám tu příležitost. Mexiko vypadá nádherně a jsem ráda, že jsem si mohla přečíst aspoň článek. Ten vodopád, to je krása:)

10 Metalizer Metalizer | Web | 5. května 2013 v 19:26 | Reagovat

Tak to je epický! Já byl nejdál tak v Chorvatsku :D ale ty fotky a zážitky jsou úžasný :D docela bych se tam rád někdy podíval.

11 my-starr my-starr | Web | 7. května 2013 v 14:42 | Reagovat

pekne

12 johhanis johhanis | E-mail | Web | 8. května 2013 v 5:28 | Reagovat

Neserte mě s tím,že nemáte příležitost!:) Odpusťte si jednu dovolenou v Chorvatsku a ušetřete na letenku...dá se sehnat cca za 17tis. Víza nepotřebujete a pohybovat se tu dá relativně za levno. Do 30 tis. na osobu si tu užijete dovolenou snů klidně tři týdny, pokud nejste výhradně "all inclusive" typy:) A pokud seženete někoho do party, obyvlášť pokud mluví španělsky, vyplatí se to, protože ušetříte při hromadných slevách, v hostelech, a Mexičani Vás nebudou natahovat. Nebuďte srabi, přestaňte snít a klidně se vrhněte do plánování. Pomůžu! :-D

13 Natty Natty | E-mail | Web | 9. května 2013 v 13:49 | Reagovat

Já už se strašně těším, až budu za 2 roky moct cestovat. Než si udělám maturitu musím pak ještě rok čekat, ale do té doby budu cestovat alespoň v rámci ČR. V mexiku to musí být opravdu skvělé. :D

14 Yasminn V. Yasminn V. | E-mail | Web | 3. srpna 2013 v 15:34 | Reagovat

Máš úžasný blog. Určitě tu nejsem naposled.

15 iva iva | E-mail | 11. ledna 2014 v 20:43 | Reagovat

[12]: ahoj, za 4 dny letíme do Mexica na 7 týdnů.Úplně souhlasím s tím, že ležet někde na pláži all inclusive 10 dnů vyjde stejně jako letenka na konec světa a nezažijete nic.Nás stála z Prahy 17 500,-Jsme už starší a jezdíme takhle už asi 8 let(hlavně jižní Amerika)a všude jezdíme místní dopravou s batohem.Bydlení hledáme až na místě.Půjčit auto jsme ještě neměli odvahu(hlídat ho,orientovat se v provozu a taky to je finančně náročný)tak jsem se chtěla zeptat jestli to není v Mexiku problém a autobusy fungují bez problémů..díky za skvělý blog, je to pro nás přínos :-)

16 Johhanis Johhanis | 12. ledna 2014 v 21:15 | Reagovat

[15]: Ahoj Ivi, určitě jsou tam autobusy v pohodě, většinou ty dálkové hodně pohodlné s televizí, jen je lepší si je třeba předem rezervovat, někdy můžou být plné. Jsou tam různé společnosti, tak si to pozjišťujte trošku předem, ale zase 7 týdnů je celkem fajn doba na to, abyste se případně někde mohli zdržet. Napište si raději i číslo na ambasádu, kdybyste měli někde s něčím problém a doufám, že mluvíte trošku španělsky, jinak vám budou chtít určitě vždycky účtovat víc. smlouvejte, hlídejte si dobře věci, nechoďte do zapadlých končin a pořádně si to užijte:)

17 iva iva | E-mail | 13. ledna 2014 v 10:28 | Reagovat

[16]:moc děkuju za rychlou reakci.Po těch osmi letech už trochu mluvím(poprvé když jsme vyjeli-byla to Kostarika-tak jsem uměla jen poděkovat.S sebou jsem měla jen konverzaci a mapu.Byla to pro nás ale taková vzpruha a příliv energie nejmíň na další půl rok v prac.procesu,že to od té doby opakujeme a je neuvěřilné co jsme viděli a kam jsme se už dostali.Je ale fakt,že Mexiko má takovou pověst,že jsme ještě neměli odvahu.Tak uvidíme..Máme radši menší místa,tradiční vesničky,kde se pak klidně zdržíme a bloumáme po okolí.Ještě jsem se chtěla zeptat,jestli jste nebyli v okolí Morelia na motýlech? Ono se 7 týdnů zdá dost, vzhledem k rozsáhlosti Mex to zas tolik není..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.